Röviden az eperről:

Az eper (vagy szamóca) ma már a világ legtöbb táján jellemző, könnyen alkalmazkodó növény. Mivel mindössze 1-3 napig eltartható, az eper fogyasztása sokáig a gazdagon kiváltsága volt.
C-vitaminban és antioxidánsban gazdag gyümölcs, de óvatosan kell kezelni, mert a szemek nagyon sérülékenyek és nem hűtve tárolva hamar elveszítik vitamintartalmukat.

Mivel kombináljuk?

Ízvilága kiválóan párosítható más gyümölcsökkel, főként citrusos, déli gyümölcsökkel. Különféle fűszerekkel, a borstól a bazsalikomon át a vaníliáig izgalmas mélységek érhetők el vele.
Bár leginkább desszertekhez használjuk, az előátelek és főtételek szezonális ékköve is lehet.
Salátákban, spárgákkal, balzsamecettel kombinálva üde kezdetet biztosít az ételsornak. Nyers hallal kombinálva előételek, sushi friss kiegészítője lehet.
Főételek mellé kínált eperragu, akár hagymalekvárral kombinálva tavaszi hangulatot adhat az ételeknek.

A teraszok igazi csábítója lehet egy pezsgős eperkoktél.

Ami megmarad:

A megmaradt, de még tökéletes állapotú szemeket pürésíthetjük és fagyasztóban eltárolhatjuk. A kissé sérült, de nem romlott gyümölcsből lekvárok, szirupok készíthetők.

Receptek eperrel:

További hónapok szezonális ételei: