Spenót vagy más néven paraj. Először is oszlassunk el egy tévhitet: igaz, hogy a spenótnak magas a vastartalma, de korántsem tartozik a legelsők közé. A mítosz egyszerűen egy régi tápanyagtartalom táblázat elírásán alapszik. De ez nem jelenti azt, hogy ne lenne számos előnyös tulajdonsága a spenótnak. Nagyon gazdag vitaminokban (pl.: B és C vitamin) és ásványi anyagokban. Van, ahol gyógynövényként is használják. Zöld levelét mind nyersen, mind főzve remekül használhatók különböző fogások elkészítéséhez.

Mivel kombináljuk?

A Spenót egyik leggyakoribb elkészítési módja a megosztó spenótfőzelék, mely tejszínnel készítve egy finom, krémes fogás. A friss spenótlevél is népszerű alapanyaga salátáknak. Enyhe íze rendkívül jól kombinálható, harmonizál asz erős kontrasztokkal, például friss dióval, gránátalmával és kecskesajttal. A főtt spenót nem csak a krémekhez illik. Ezt az indiai curry ételek összetevőjeként is bizonyítja: csicseriborsóval, kókusztejjel, garam masalaval és basmati rizzsel remek főétel lesz. Az olasz konyhában vegetáriánus lasagna alapjául szolgálhat. Sajttal, tésztalapokkal és a paradicsom gyümölcsös édességével szívet melengető komfortétellé válik.

Ami megmarad:

Az elkészült spenótételek maradékát gyorsan le kell hűteni, mert a nitráttartalom szobahőmérsékleten növekszik. Mivel a friss spenót csak korlátozott ideig tárolható, ezért inkább blansírozva és fagyasztva tároljuk, amíg fel nem használjuk. A maradék spenótlevelekből friss pestót készíthetünk dióval, parmezánnal és olívaolajjal.

Receptek spenóttal:

További hónapok szezonális ételei: