Amit a cékláról tudni érdemes:

A cékla különösen népszerű a téli hónapokban. B-vitaminban, káliumban és folsavban igen gazdag. Intenzív vörös színét a betanin növényi pigmentnek köszönheti. Az emiatt olyan jellemző vörös  szín szinte mindent megfoghat - mikor céklával dolgozunk, így ajánlott kesztyűt viselnünk! 

Mivel kombináljuk?

A cékla erős, sokszor föld-ízéként azonosított zamata miatt megosztó alapanyag, de ennek ellenére  igazi reneszánszát éli szuperélelmiszerként. Méregtelenítő turmixokban és salátákban nyersen, míg a többi gyökérzöldségekhez hasonlóan főtt köretként vagy levesbetétként is szívesen fogyasztják.
Erős sajtokkal, például kecskesajttal párosítvais megőrzi jellegzetes ízét. Csicseriborsóval, tahinivel és a citromlével kombinálva a pürésített céklával izgalmas, aromás hummusz készíthető.

Ami megmarad:

Növénytani szempontból a cékla közeli rokona a mángoldnek, ennek köszönhetően ízletes levelei is könnyedén felhasználhatóak.

Receptek céklával:

További hónapok szezonális ételeiei: