Közösségi média gyakorlatok éttermünk sikeréért | Unilever Food Solutions

1.TIPPEK ADATLAPJA TÖKÉLETESíTÉSÉHEZ:

  • PROFIL: Profilképként az étterem logoját érdemes használnia, a könnyű felismerhetőség érdekében! Ügyeljen arra, hogy ne személyes, hanem üzleti profilt hozzon létre. 
  • WEBLAP: Profiljában adja meg étterme weboldalát!
  • ÉTLAP: Mindig töltse fel az aktuális étlapot!
  • HIVATKOZÁSOK: Hozzon létre hivatkozásokat (pl.: FOGLALJON MOST, MUTASSA AZ ÉTLAPOT).
  • TARTALOM: A profil feltöltésénél ügyeljen a tökéletes helyesírásra és a jó felbontású, minőségi fotók használatára. Nem tudja, hogyan készítsen igazán jó képeket az ételeiről? Az UFS Academy ingyenes Social média ételfotózás séfeknek- című videókurzusán rövid idő alatt elsajátíthatja ezt a tudást! (link)
  • KÖVETKEZETESSÉG: Maradjon egységes. Használjon közös stílust minden megosztott tartalomnál!
chef plating burger

2. TIPPEK AZ ELÉRÉSE NÖVELÉSÉHEZ:

  • HASHTAGEK (#): A hashtagek növelik az elérést. Használjon akár többet is, ötöt-tízet is posztonként!
  • LIKE-OK: Like-oljon más oldalak tartalmait is! Like-ot Like-ért, azaz így Ön is számíthat kedvelésekre másoktól.
  • MEGEMLíTÉSEK: Említsen meg posztjaiban más séfeket és éttermeket, a pontos neveikkel, hogy növelje Facebook oldala láthatóságát!
  • HOZZÁSZÓLÁSOK: Írjon hozzászólásokat olyan tartalmakhoz, melyek kapcsolódnak az étterméhez, például házhozszállítás, újdonságok, környezettudatosság.  
  • NYEREMÉNYJÁTÉKOK: Kétheti vagy havi rendszerességgel indítson nyereményjátékokat, gondosan ügyelve ennek jogi szabályaira, mert rengeteg új Like-olót hozhat az oldalára.
  • ÉLŐ KÖZVETíTÉS: Próbálja ki az élő bejelentkezéseket, azaz a Live-okat, mert ezeket a Facebook például sokkal több felhasználó falán megjelenítheti, mint egy sima posztot! 
  • VÁLASZOK ÉS MODERÁLÁS: Válaszoljon minden hozzászólásra és értékelésre, viszont a nem építő jellegű hozzászólásokat moderálja.
  • HELYMEGJELÖLÉS: Minden tartalomnál állítson be helymegjelölést, főleg ha saját éttermében készülő tartalmat oszt meg.
instagram log in

3. TIPPEK A HATÉKONY POSZTOLÁSHOZ:

  • IDŐZíTÉS: Bejegyzései több embert érhetnek el keddi, szerdai – és csütörtöki napokon, mint a hét többi napján. 
  • DEMOGRÁFIA: Posztjai, készülő tartalmai nagyjából fele-fele arányban szóljanak nőknek és férfiaknak.
  • FIATALOK: A fiatalok figyelmét az aktuális trendek mindig felkeltik!
google analytics dashboard

4. TIPPEK REKLÁMOZÁSHOZ : 

  • HIRDETÉSEK: Használja a Facebook Business Managert, ahol minden eszköz megtalálható a Facebook üzleti célú alkalmazásához. Itt kezelheti a hirdetéseit, szponzorálhatja posztjait. Nagyon fontos, hogy néhány éve a Facebook az organikus, azaz az egyszerűen az üzenőfalra kitett posztokat csak alig néhány ember számára teszi láthatóvá. Ahhoz, hogy elérje a célközönségét, érdemes kisebb összegeket szánnia posztjai népszerűsítésére. 
  • A/B TESZT: Az A/B teszt egy nagyon hasznos, hirdetési hatékonyság növelő eszköz, melynek segítségével a lehető legtöbb embert elérő posztokat tudja létrehozni és felhasználni a kampányaihoz. Lényege, hogy kipróbálhatja, hogy a posztja melyik verziója (A verzió vagy B verzió) tetszik jobban az embereknek, melyik szöveg-vagy kép változatok működnek jobban - így hosszú távon a jobban teljesítőre fogja tudni a reklámra szánt pénzét elkölteni, és jobb eredményeket elérni. 
  • PONTOS CÉLKITŰZÉS: Határozza meg pontosan a célcsoportját, azaz hogy kiket szeretne elérni, akik lássák a tartalmait – és végül a vendégei legyenek. Célozzon meg akár kisebb, jól körülhatárolható csoportokat, például ínyenceket, egészségtudatosokat, a településén élőket. 
  • OPTIMALIZÁLÁS: Folyamatosan figyelje, hogy az oldalát kedvelők melyik tartalmakat, posztokat szeretik a legjobban és ahhoz hasonlókat igyekezzen használni!
  • VERSENYTÁRSAK: Mindig figyelje versenytársai tevékenységé, hazai és külföldi éttermek social média aktivitásait! Ne másoljon, de okuljon belőle és használja fel saját sikerei érdekében, ami tetszik Önnek!
facebook business manager