Hogyan tartsuk éttermünket szem előtt online | Unilever Food Solutions

Van egy jó hírünk! Az emberek ma még többet használják a közösségi média felületeket, mint valaha. A Sprout Social (amerikai közösségi média felület kezelő program) adatai azt mutatják, hogy áprilisban közel 44%-ot nőtt a közösségi média használata 2020 első negyedévéhez képest.

Tegyük rendbe az alapokat!

Először is, fontos meggyőződnie arról, hogy közösségi média oldalán a céges logót használja, megadta étterme weboldalának címét, feltöltötte az aktuális étlapot és minden egyéb információ aktuális. Amennyiben ezek rendben vannak, máris megalapoztuk a közösségi média adta lehetőségek kihasználását. Görgessen, tovább a keltsünk bizalmat vendégeinkben részig, hogy tanácsot tudjunk adni, hogyan növelheti Facebook vagy Instagram oldalának látogatói számát!

Amennyiben pedig kevésbé ismeri a legnagyobb közösségi médiumok működését, vagy megkérdőjelezi, miért kellene használnia ezeket a felületeket, olvassa tovább cikkünket, hogy segíteni tudjunk céljai elérésében!

Miért érdemes használnia a közösségi médiát?

·       Miért ne?! Csak a Facebookot naponta több mint 1 milliárd ember használja.

·       A Facebook felhasználók rengeteg ételfotót és értékelést osztanak meg naponta egymással. Amennyiben jelen van valamelyik közösségi médiában, étterme vendégei meg tudják osztani véleményüket az általuk fogyasztott ételekről, melyet az összes ismerősük azonnal láthat. Ennek segítségével növelheti vendégei számát.

Facebook és Instagram: Hogyan tudja a legtöbbet kihozni ezekből a felületekből?

·       Először is, fontolja meg, hogy tényleg szüksége van-e egynél több social média felület használatára. Van elég ideje mindegyik rendszeres frissítésére és kezelésére? Ha nem, akkor érdemes fontossági sorrendet felállítania. Elkezdheti eggyel, például a Facebookkal és ha már rutinos lett benne, később még mindig regisztrálhat egy másik platformra is.

·       Szánjon időt a felületek megismerésére és megértésére és ennek megfelelően hozzon létre tartalmakat. A Facebookon például tegeződő és informatív posztokat érdemes megosztani, míg az Instagramon inkább figyelemfelkeltő képeket, hashtagekkel ellátva.


Keltsünk bizalmat vendégeinkben! Osszuk meg velük, hogyan védekezik éttermünk a COVID-19 ellen.

A vendégek olyan éttermeket keresnek, amik biztonságosak. Az erős kapcsolat kialakítása a vendégeivel nagyon fontos, mindenképp szánjon időt rá a közösségi médiumok valamelyikén! Ennek segítségével biztosíthatja, hogy az emberek ismét az Ön éttermét válasszák, ha étterembe mennének.

Ön és csapata egészségének biztosítása a legfontosabb, de éppen olyan alapvető az is, hogy vendégei is biztonságban érezzék magukat. Kreatívan mutassa meg vendégeinek, hogy maximálisan törekszik egészségük védelmére!

·       A távolságtartó intézkedések miatt valószínűleg át kell rendeznie a vendégteret, emiatt elképzelhető, hogy a befogadóképessége csökkenni fog. Állítsa be ezt pozitív üzenetként és mutassa meg vendégei számára fényképekkel vagy videókkal az elvégzett változtatásokat!

Az étel tálalása fontosabb, mint valaha

Legyenek az ételeiről készült fotók figyelemfelkeltőek, látványosak és vonzóak!

·       Azok a vendégek, akik házhoz rendelik ételeiket, álltalában azért döntenek így, mert éttermi minőséget szeretnének otthonukban fogyasztani. Fontos, hogy ennek az elvárásnak megfeleljen az ételről készített fénykép. Legyen a fotó minél kívánatosabb és látványosabb!.

·       Nem kell profi fotóst alkalmaznia, de törekedjen a legjobb minőségre, amikor ételeit fotózza. Az UFS Academy ingyenes Social média ételfotózás séfeknek- című videókurzusán rövid idő alatt elsajátíthatja ezt a tudást!

Legyenek vendégei étterme nagykövetei!

Egy látványos tálalással könnyedén elérheti, hogy vendégei képeket készítsenek a felszolgált ételekről, amiket a Facebookon és Instagramon még több embert elérhetnek, ezzel könnyedén növelheti vendégei számát.

  • Bátran tegye heti szokássá egy vendégének az ön ételéről, étterméről szóló pozitív értékelésének megosztását. Lehet, hogy meglepődik, hogy némely vendég, milyen jó minőségű fényképet tud készíteni okostelefonjával! Ezzel a szokással idővonalára nagyszerű tartalmakat tölthet fel, illetve a többi vendégében is megerősítheti éttermének kiválóságát. Az a vendég pedig, akinek a véleményét megosztotta, különlegesnek fogja érezni magát. Vásárlójának nevét feltétlenül tüntesse majd fel, de csak akkor, ha Ő ehhez előzetese hozzájárul.
  • Legyen kreatív abban, hogy hogyan használja a vendégei által létrehozott tartalmakat! Kérjen például visszajelzést az új fogásokról. Ezt könnyedén megteheti a közösségi médián keresztül. Töltsön fel egy fényképet új ételéről és kérdezze meg, hogy az oldalának követői mit szólnak hozzá! Vendégeitől rengeteg visszajelzést fog kapni és még az is lehet, hogy meg is látogatják éttermét, hogy megkóstolják.

Kapcsolódjon be a beszélgetésbe

Ha valaki értékelést írt közösségi oldalára, akkor érdemes megköszönnie és az esetleges építőjellegű kritikákra pedig érdemben válaszolnia. A válaszadás csak pár másodpercet vesz igénybe és azon értékelések, amelyekre érkezett válasz, a komment listában előre kerülnek.