Pontos információk nyújtása

Az élelmiszer allergiákban szenvedő egyéneknek olyan éttermekre van szükségük, ahol pontos információkat kapnak a hozzávalókról azért, hogy tudatos döntéseket hozhassanak a rendelésükhöz.

Készítsünk egy tervet

  • kik fogják megválaszolni a vendégek kérdéseit a menütételekre vonatkozóan? Egyes élelmiszer allergiában szenvedő betegek korábban jelentkezhetnek, hogy puhatolózzanak a menüválasztékokról. Jelöljünk ki egy munkatársat, akihez kell ezeket a hívásokat irányítani.
  • ki lesz felelős a menütételekben szereplő hozzávalók ellenőrzéséért?
  • hogyan kell kezelniük a munkatársaknak az allergikus reakciót?

A hozzávalók ellenőrzése: a séfeknek el kell olvasniuk a hozzávalókra és az allergénre vonatkozó tájékoztatót azon termékek tekintetében, amelyeket mindenkor használnak egy élelmiszer allergiával kapcsolatos rendelés elkészítésekor, mert a gyártók előzetes bejelentés nélkül megváltoztathatják a hozzávalókat. 

Váratlan helyeken talált allergének beazonosítása: pl. olyan főzőolaj, amelyet gyakran használnak számos élelmiszerhez

  • desszertek (tartalmazhatnak olyan allergiát okozó hozzávalókat, mint a diók, használjunk gyümölcsöket alternatívaként)
  • mártások (sok hozzávalót tartalmaznak)
  • tésztával borított ételek (megakadályozzák, hogy az egyén vizuálisan ellenőrizze az élelmiszert)
  • tálalóasztalok (a kölcsönös érintkezés lehetősége)
  • Worcester-mártás (halakat, pl. szardellát/szardíniát tartalmazhat)
  • pecsenye-szósz (olyan allergéneket tartalmazhat, mint a pekándió)

Készítsük úgy el az étlapunkat, hogy az élelmiszer allergiában szenvedő személyek megértsék azt. Közvetlenül az étlapon a lehető legtöbb információt adjuk meg, pl. banántorta, mint banán-diótorta leírás alatt. Banántorta diódarabokkal?

Azonkívül, szerepeltethetünk nyomtatott megjegyzést is az étlapunk alján vagy a web-oldalunkon az alábbiak feltüntetésével. ‘Akik élelmiszer allergiában szenvednek, szíveskedjenek tájékoztatni a felszolgálójukat. Boldogan megbeszéljük a szükséges változtatásokat!’

Tartsuk aktualizálva a web-oldalunkon a nyomtatott anyagokat és információkat.

Kerüljük a kölcsönös érintkezést (egy kis allergiát okozó élelmiszer összekeverése egyébként nem allergén tartalmú élelmiszerrel), miközben az ételt készítjük és felszolgáljuk, pl. nem tiszta kéz/kesztyű, közös használatú felszerelések, konyhaedények stb.Legyenek dedikált eszközök az allergéntartalmú élelmiszereknek

Hiba kijavítása az ételkészítésben: az egyetlen elfogadható javítás az, ha eldobjuk a rendelést és újra elkészítjük azt. Az allergén hozzávaló eltávolítása, pl. diók lekaparása a fagylalt tetejéről vagy a sajt levétele a sajtburgerről nem megoldás.

Ha a vendégnek allergikus reakciója van, hívjunk orvosi segítségett.

Az egész csapatunk tudjon az allergiát okozó élelmiszerekről, adjuk oda nekik ezt a dokumentumot elolvasás végett, készítsünk egy másolatot és függesszük ki azt a hirdetőtáblára. Rendeszeresen tartsunk oktatást a témában és dokumentáljuk azt.

 

Előző Oldal tetejére Oldal elküldése Oldal nyomtatása
Maizena of Unilever Food Solutions Lipton of Unilever Food Solutions Knorr of Unilever Food Solutions Becel of Unilever Food Solutions
www.unileverfoodsolutions.hu