Az ételelkiszállítás a járvány miatt robbanásszerűen nőtt.  A fogyasztók pedig hozzászoktak a kényelmesen elérhető, gyorsan fogyasztható, minőségi ételekhez.  A koronavírus megváltoztatta az igényeket és az emberek éttermekhez való hozzáállását, ami tartós extra lehetőséget jelenthet a vendéglátás számára.

Tény, hogy a kiszállítás extra idő– és pénzbefektetést jelent, de mégis lehetőség az éttermek számára. Minél hamarabb sikerül az üzletmenetet stabilizálni, a házhozszállítást az új igényekre szabni, annál gyorsabban kapnak a konyhák egy tartósan meglévő lábat, amire támaszkodhatnak.

Minden típusú étteremnek hasznos lehet!

Ha aggódik, hogy a házhozszállítás ronthatja étterme reputációját, felesleges. Nagyon régen elmúlt már az az idő, amikor az ételkiszállítás egyet jelentett az alsó kategóriás gyorséttermek ebédmenüinek lerobbant robogókkal való szervírozásával.
A legtöbb európai országban már a luxuséttermek is folyamatosan alkalmazzánk működésükbben az otthoni fogyasztásra szánt menüsorokat  , követve a fogyasztói igények megváltozását.
Kedvet kapott, vagy már ki is szállít? Akkor figyelmébe ajánljuk az alábbi tippjeinket!

 

 

 

1. A házhozszállítási menü álljon többféle lehetőségből, ne csak ebédre és vacsorára szánt fogásokból.

Érdemes a reggelire és nassolási kedvre is gondolni!
Amikor a konyha kihasználtsága épp nem teljesen, extra desszertek, snackek, házi italok, smoothiek készítése és ajánlása is jó ötlet lehet.

 

 

 

 

 

2. Ensure high food packaging integrity

 

2. A saját erőforrásból megoldott kiszállításnak és a kiszállító partnerrel való közös munkának is megvannak az előnyei és a hátrányai.

Minden esetben gondosan, pontról pontra számoljuk végig a megtérüléseket és nézzük végig a feltételeket! Kiszállítóknál, ha lehetséges, érdemes egyszerre többel is együttműködni, hogy ne váljunk kiszolgáltatottakká.

 

 

3. A mai, modern fogyasztóknak az étkezések kapcsán is fontos a környezetvédelem.

Ezért érdemes a menüben húsmentes opciókat is ajánlani, valamint ajánlatott a lehető legkevesebbre csökkenteni a műanyag csomagolóanyagokat. Ha lehet, dolgozzunk környezetbarát dobozokkal, ami lehetőség szerint nézzen ki minél szebben és szerepeljen rajta az étterem neve vagy logója – ami akár egy egyszerű pecséttel is megoldható. Kommunikáljunk erről a weben, minden lehetséges fórumon!

 

 

 

 

 

4. A legtöbb esetben a vásárlóink online véleményt írhatnak rólunk. online.

Figyeljük és kezeljük ezeket, válaszoljunk mindig kedvesen, hogy egy esetleges negatív komment ne terjedhessen el és befolyásoljon másokat!

 

 

 

5. Jól gondoljuk át, hogy mi kerüljön fel a házhozszállítási menünkbe.

Igyekezzünk úgy kialakítani az elviteles vagy házhozszállítási választékot, hogy az ne az egész éttermi választékunkat tartalmazza. Így könnyebben tudjuk kezelni a beérkező rendeléseket. 
Gondoljuk át a csomagolásnál, hogy a keveredő anyagok és textúrák ne tegyék tönkre az étel elemeit!

 

 

2. Ensure high food packaging integrity

 

 

 

 

 

6. Kommunikáljunk sokat a házhozszállításunkról!

Az emberek csak akkor fognak tőlünk rendelni, ha tudják, hogy lehet! Mindenképpen kommunikáljuk a saját weboldalunkon és social média felületeinken, az étterem ajtaján, a helyi sajtóban, partneroldalon, hírlevélben, szórólapokon - minden olyan felületen, amihez csak költséghatékonyan hozzáférünk!

 

 

 

 

7. Próbáljuk  megtartani vendégeinket és újakat is szerezni!

Érdemes a hűséges vendégeinket néha egy-egy kis extrával meglepni- például egy ajándék itallal, ingyen desszerttel, bizonyos rendelési érték vagy rendelésszám felett. Ezzel mindenki jól jár!
A vendégek pedig terjesteni fogják ezt!

 

2. Ensure high food packaging integrity

 

 

 

 

 

 

8. Igyekezzünk a házhozszállítához kapcsolódó extra költségeinket beépíteni az árba.

A kiszállító cégeknek, hálózatoknak általában magas díjat kell fizetnünk, így mindenképp igyekezzünk beépíteni az árazásunkba, vagy ne ajánljunk ingyenes kiszállítást! Fontos, hogy emellett is vonzók maradjunk az ügyfelek számára - például különleges menüajánlatok, mennyiségi kedvezmények, ajándékok felajánlásával.