Ahogyan az ismeretes, a COVID-19 hazánkban való terjedése miatt a Magyar Kormány 2020. március 11-én veszélyhelyzetet rendelt el, melynek részeként a vendéglátóipari egységek működésének korlátozására került sor. Ezért az elkövetkező időszakban sok étteremnek feltehetően nem lesz más lehetősége jelentősebb forgalom generálására, mint a házhozszállítás.

 

Az ételkiszállítás és az otthoni fogyasztásra készülő ételek piaca az elmúlt években folyamatosan növekedett, azzal párhuzamosan, ahogy a mindennapi élet egyre dinamikusabbá vált és a családok otthon töltött ideje egyre inkább lecsökkent.  Az emberek kényelmesen elérhető, gyorsan fogyasztható ételekhez szoktak. A koronavírus ugyan most mindenkit otthonmaradásra kényszerít, de az erre való igény megmaradt, így az ételházhozszállítás még erőteljesebb fókuszba került, mint valaha.

A vendégek a jövőben várhatóan nagyobb rugalmasságot várnak majd el az éttermektől, mint eddig, olvashatjuk a német Fraunhofer Intézet egy még 2019-ben született tanulmányában.  Az emberek feltehetően ugyan úgy szeretnék az elkövetkező időkben is élvezni kedvenc éttermi fogásaikat az otthonainkban is, természetesen a lehető legkevesebb várakozási idővel. És az étteremtulajdonsok, séfek számára ez kulcsfontosságú lesz. *

*Forrás: Fraunhofer ISI. 50 trends that will affect the food sector in Europe by 2035.

Igaz, hogy a kiszállítás beindítása extra idő – és pénzbefektetést jelent, de a hirtelen ránk zuhant koronavírus krízisben mégis válaszlehetőséget adhat arra a rendkívüli sokkra és lekorlátozottságra, amit ez az éttermek és hotelek számára okozott. Minél hamarabb sikerül az üzletmenetet a házhozszállítás igényeire alakítani, annál gyorsabban lesznek képesek a konyhák jól kiegyensúlyozott és motiváló otthonra szánt menüajánlatot biztosítani a vendégeik, ügyfeleik számára.

 

Minden típusú étteremnek hasznos lehet

Ha azon aggódna, hogy a házhozszállítási opció ronthatja étterme reputációját, felesleges. Nagyon régen elmúlt már az az idő, amikor az ételkiszállítás egyet jelentett az alsó kategóriás gyorséttermek ebédmenüinek lerobbant robogókkal való szervírozásával. A legtöbb nagy európai országban már a luxuséttermek is folyamatosan térnek át az otthoni típusú étkezési és kiszállítási lehetőségekre, követve a fogyasztói igények megváltozását.

 

Kedvet kapott, vagy már ki is szállít? Akkor figyelmébe ajánljuk az alábbi tippjeinket!

 

 

 

1. A házhozszállítási menü álljon többféle lehetőségből, ne csak ebédre és vacsorára szánt fogásokból.

 

Érdemes a nassolási kedvre is gondolni – amikor a konyha nem teljesen kihasznált, extra desszertek, snackek, házi italok készítése és ajánlása jó ötlet lehet.

 

 

 

 

 

2. Ensure high food packaging integrity

 

2. A saját kiszállításnak, a kiszállító partnerrel való együttműködésnek és a nagy hálózatokkal való munkának is megvannak az előnyei és a hátrányai.

 

Minden esetben gondosan, pontról pontra végiggondolandóak a feltételek. Kiszállító hálózatoknál például ha lehetséges, érdemes egyszerre többel is együttműködni, hogy ne váljunk kiszolgáltatottakká.

 

 

3. A mai, modern fogyasztóknak az étkezések kapcsán is fontos a környezetvédelem.

 

Éppen ezért ajánlatos a lehető legkevesebbre csökkenteni a felhasznált műanyag csomagolóanyagok arányát. Ha lehetséges, környezetbarát dobozokkal érdemes dolgozni, ami lehetőség szerint nézzen ki minél szebben és szerepeljen rajta az étterem neve vagy logója – ami akár egy egyszerű pecséttel is megoldható. A házhozszállítás így a reklám egy módjává is válhat.

 

 

 

 

 

4. A legtöbb esetben a vásárlóink online véleményt írhatnak rólunk. online.

 

Figyeljük és kezeljük ezeket, hogy egy esetleges negatív komment ne terjedhessen el!

 

 

 

5. Fontoljuk meg, hogy mi kerüljön fel a házhozszállítási menünkbe.

 

Igyekezzünk úgy kialakítani az elviteles vagy házhozszállítási választékot, ami nem az egész éttermi választékunkat tartalmazza. Így könnyebben tudjuk kezelni a beérkező rendeléseket.  

 

2. Ensure high food packaging integrity

 

 

 

 

 

6. Igyekezzünk minél nagyobb reflektorfényt irányítani a házhozszállításunkra.

Az emberek csak akkor fognak tőlünk rendelni, ha tudatában vannak ennek a lehetőségével. Mindenképpen ajánlott hirdeti a saját weboldalon, az étterem ajtaján, a social médiában, a helyi sajtóban, partneroldalon, hírlevélben és minden egyéb felületen, amihez csak hozzáférünk.

 

 

 

 

 

 

7. Próbáljuk  megtartani vendégeinket és újakat is szerezni!

Érdemes kis extrákat nyújtani azoknak, akik hűséges vendégeink, például egy ajándék itallal, ingyen desszerttel bizonyos rendelési érték vagy rendelésszám felett. Ezzel mindenki jól jár!

 

2. Ensure high food packaging integrity

 

 

 

 

 

 

8. Igyekezzünk házhozszállítához kapcsolódó extra költségeinket beépíteni az árba.

A kiszállító cégeknek, hálózatoknak általában díjat kell fizetnünk. Ezt mindenképp igyekezzünk beépíteni az árazásunkba, de úgy, hogy még így is vonzók maradjunk az ügyfelek számára - például mennyiségi kedvezmények, hűségkártyák, extrák felajánlásával.