5 KÉRDÉS HOGY FELMÉRJÜK, KÉSZEN ÁLLUNK-E A HÁZHOZSZÁLLÍTÁSRA | Unilever Food Solutions

1. Tudunk annyi haszonra szert tenni, hogy megérje?

Általános esetben a házhoz szállítás elindításának célja, hogy extra profitot generáljunk. Nemzetközi tapasztalatok alapján 5-25% nyereséget lehet elérni egy ételen, amiben sokat számítanak a kiszállítás költségei is. Ha sikerül stabil volument elérnünk, akkor extra hasznot tudunk generálnni az éttermünknek.

"A jelenlegi helyzetben azonban erre a kérdésre egészen határozott nem a válasz a legtöbb esetben.- mondja Gendur András. Amiért sokan mégis megpróbáljuk, az főképp egyfaja időnyerés. Egyrészt, hogy lássunk valamilyen tendenciát a krízishelyzetben, de leginkább azért, hogy a munkavállalóinkak időt és esélyt adjunk."

"Normál kerékvágásban is leginkább azok a vendéglátóhelyek tudnak stabilan nyereségesen házhoz szállítani, akiknek ez a fő profiljuk. De azok az éttermek, amelyeknél a komplex élményhez a tálalás, a felszolgálás, vagy akár az enteriőr is ugyan olyan fontos, nehezebb helyzetben vannak, hisz ezek sajnos házhozszállítással nem pótolható tényezők."- teszi hozzá.

2. Melyik kiszállító céggel javasolt leszerződni?

A kiszállító partner kiválasztásakor érdemes lehet egynél több céggel dolgoznunk, így kevés vagyunk kiszolgáltatottak.“Ez most nagyban függ attól, hogy milyen időszakra tervezünk. Ha bízunk a krízis mihamarabbi, pár héten, esetleg pár hónapon belüli megoldódásában és gyors megoldást keresünk, akkor mind a Netpincér, mind a Wolt cégből jó választás lehet, ők speciális szolgáltatáscsomaggal dolgoznak. Ha hosszabb periódusban gondolkodunk, érdemes lehet saját rendelési felületet, futárszolgálatot, esetleg diszpécserszolgálatot bevezetni." - hangzik András válasza.

"A kiszállításhoz feltétlenül érdemes speciális
étlapot összeállítani. "

– Gendur András, a budapest La Perle Noire étterem tulajdonosa

3. A jelenlegi étlapunk fogásai alkalmasak kiszállításra? 

"A kiszállításhoz feltétlenül érdemes speciális étlapot összeállítani"- mondja a cégvezető. "A legfontosabb, hogy gyorsan elkészíthető ételeink legyenek (hisz a futár 15-20 percen belül érkezik érte), így nem szabad túlzottan sok összetevőben gondolkodni. Alapvető szempont még, hogy az étel 50-60 perc szállítási idő után is étvágygerjesztő legyen. Szintén lényeges, hogy nem ajánlott 10-12 ételnél többet feltenni az étlapra, a gyorsaságon kívül azért is, hogy a választékot gyakran cserélni tudjuk. Ilyen terjedelmű étlapnál akár 2 heti változtatás is javasolt, még ha részleges is."

 

4. Képes lesz a konyha kiszolgálni a házhoz szállítási mennyiségeket?

Gondoljunk arra, hogy egy váratlan, 5 perces nyári zápor mennyire tönkre tudja tenni egy teraszos helyiség egész napját - akár ennyire rapszodikus tud lenni a házhozszállítás is. Nagyon sok ismert és ismeretlen tényező határozza meg a napi mennyiséget. Ilyen lehet például az időjárás, vagy a hétvége, vagy akár az ünnepnapok, amikor az emberek inkább mással foglalkoznának, mint a háztartással. Azt gondolom, hogy ma senki nem engedheti meg magának, hogy ne tudjon kiszolgálni igényeket -  e tekintetben a házhozszállítás nem különbözik a helyben fogyasztástól."

 

5. Hogyan tegyünk szert minél több megrendelésre? 

Gendur András szerint a gyakori étlapváltoztatás egy hatékonyan működö eszköz -  feltéve persze, ha visszatérő vendégeink jó élménnyel gazdagodtak az előző rendeléseknél. Közkedvelt módszer továbbá például a különböző törzsvendég programok használata.

És végül, de nem utolsó sorban tapasztalatom szerint a napi közösségi média posztok egyértelműen növelik az épp bemutatott étel rendelési számát - ha ezt megfelelő időben, jó minőségű képpel tudjuk támogatni.