1. Tudunk annyi haszonra szert tenni, hogy megérje?

Általános esetben a házhozszállítás célja, hogy extra profitot generáljunk. Nemzetközi tapasztalatok alapján 5-25% nyereséget lehet elérni egy ételen, amiben azonban sokat számítanak a kiszállítás költségei is. Ha sikerül stabil volument elérnünk, akkor extra hasznot tudunk generálni az éttermünknek.

"A mai helyzetben nagy valószínűséggel nem tudunk jelentős profitra szert tenni" - mondja Gendur András. "Amiért sokan mégis megpróbáljuk, az főképp egyfaja időnyerés. Egyrészt, hogy mankót adjunk magunknak a krízishelyzetben, másrészt, hogy a munkavállalóinkak időt és esélyt adjunk. Normál kerékvágásban is leginkább azok a vendéglátóhelyek tudnak stabilan nyereségesen házhozszállítani, akiknek ez a fő profiljuk. Azok az éttermek, amelyeknél a komplex élményhez a tálalás, a felszolgálás, vagy akár az enteriőr is ugyan olyan fontos, nehezebb helyzetben vannak."- teszi hozzá.

2. Melyik kiszállító céggel javasolt leszerződni?

A kiszállító partner kiválasztásakor érdemes lehet egynél több céggel dolgoznunk, így kevés vagyunk kiszolgáltatottak.

“Ez most nagyban függ attól, milyen hosszú időszakra tervezünk. Ha bízunk a helyzet mihamarabbi, pár hónapon belüli megoldódásában és gyors megoldást keresünk, akkor mind a Netpincér, mind a Wolt jó választás, hisz speciális szolgáltatáscsomagokkal dolgoznak. Ha hosszabb periódusban gondolkodunk, érdemes lehet saját rendelési felületet, futárszolgálatot, esetleg diszpécserszolgálatot fenntartani." - mondja András.

"A kiszállításhoz feltétlenül érdemes speciális
étlapot összeállítani. "

– Gendur András, a budapest La Perle Noire étterem tulajdonosa

 

3. A jelenlegi étlapunk fogásai alkalmasak kiszállításra? 

"A kiszállításhoz feltétlenül érdemes speciális étlapot összeállítani. A legfontosabb, hogy gyorsan elkészíthető ételeink legyenek (hisz a futár 15-20 percen belül érkezik érte), így nem szabad túlzottan sok összetevőben gondolkodni. Alapvető szempont még, hogy az étel 50-60 perc szállítási idő után is étvágygerjesztő legyen. Szintén lényeges, hogy nem ajánlott 10-12 ételnél többet feltenni az étlapra, a gyorsaságon kívül azért is, hogy a választékot gyakran cserélni tudjuk. Ilyen terjedelmű étlapnál akár 2 heti változtatás is javasolt, még ha részleges is."

 

4. Képes lesz a konyha kiszolgálni a házhoz szállítási mennyiségeket?

"Gondoljunk arra, hogy egy váratlan, 5 perces nyári zápor mennyire tönkre tudja tenni egy teraszos helyiség egész napját - akár ennyire rapszodikus tud lenni a házhozszállítás is. Nagyon sok ismert és ismeretlen tényező határozza meg a napi mennyiséget. Ilyen lehet például az időjárás, vagy a hétvége, vagy akár az ünnepnapok, amikor az emberek inkább mással foglalkoznának, mint a háztartással. Azt gondolom, hogy ma senki nem engedheti meg magának, hogy ne tudjon kiszolgálni igényeket -  e tekintetben a házhozszállítás nem különbözik a helyben fogyasztástól."

 

5. Hogyan tegyünk szert minél több megrendelésre? 

Gendur András szerint a gyakori étlapváltoztatás egy hatékonyan működö eszköz -  feltéve persze, ha visszatérő vendégeink jó élménnyel gazdagodtak az előző rendeléseknél. Közkedvelt módszer továbbá például a különböző törzsvendég programok használata.

És végül, de nem utolsó sorban tapasztalatom szerint a napi közösségi média posztok egyértelműen növelik az épp bemutatott étel rendelési számát - ha ezt megfelelő időben, jó minőségű képpel tudjuk támogatni.